Paris chronicle # 14 Paris je t'aime

Since 2008, we can see some padlocks marked with initials and little hearts, fixed to the railings of the very romantic « Pont des Arts.

As we could notice around the world,  Sweethearts mark their name on a padlock which symbolize their eternal love called « love lock », attach it  generally on the fence of a bridge et throw away the key in the flood.

In front of the inflow of love locks on all parisian bridges, the Mairie de Paris planned  to take them off to preserve the patrimoine, was going to work on a solution of replacement, and imagine to create metallic trees which could be stands for love locks.

This morning on Pont de L’Archevêché, as I was looking at the love locks shining in the sun, some russian tourists ask me  the reason of the ritual of these padlocks, I explained them,  and then asked me «  and after ?  Did they throw themselves in the Seine »?


Depuis 2008, on peut voir des cadenas marqués de petits cœurs et d’initiales, attachés aux grilles du très romantique Pont des Arts.

Comme on a pu le remarquer aux quatre coins du monde, les amoureux inscrivent leurs noms sur un cadenas symbolisant leur amour éternel appelés « love lock » ou « cadenas d’amour », l’attachent sur des grilles généralement sur les ponts et jettent la clef dans le fleuve.

Devant l’afflux des cadenas sur tous les ponts environnants, la Mairie de Paris envisageait d’enlever ces cadenas pour préserver le patrimoine et travaillait à une solution de remplacement c’est-à-dire imaginait de créer des arbres métalliques qui pourraient être des supports pour les cadenas.

Ce matin alors que je regardais briller les cadenas au soleil sur le Pont de l’Archevêché, des touristes russes me demandaient la raison de ce rituel, je leur expliquai donc et ils me demandèrent « et après ? Ils  se sont jetés dans la Seine » ?



2 thoughts on “Paris chronicle # 14 Paris je t'aime”

  1. Berangere
    Thank you for this variation on the “Ball and Chain.” It is a wonderful sentimental sign, and a growing work of public art, and hurrah for the woman who first thought of it!
    Paul

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